Profesor Wiesław Binienda współtwórcą silnika Dreamlinera
15 listopada 2012 r.
"To ważna chwila nie tylko dla naszych linii lotniczych, ale dla całego kraju" – podkreślił prezes PLL LOT. W nocy z poniedziałku na wtorek odbyła się ceremonia przekazania pierwszego boeinga 787 dreamlinera w ręce polskiego przewoźnika.
W Centrum Przyszłości Lotnictwa dokumenty w sprawie przejęcia nowej maszyny podpisali przedstawiciele LOT-u, Boeinga oraz producenta silników – Rolls Royce'a.
Na uroczystej kolacji pojawili się przedstawiciele polskiej dyplomacji oraz amerykańskiego Departamentu Stanu. Tuż po podpisaniu dokumentów zwinięto ogromny ekran, za którym pokazał się stojący na zewnątrz dreamliner.
Oficjalna propaganda nie wspomina jednak ani słowem, że przy konstrukcji silnika turbowentylatorowego, stosowanego w samolotach Boeing 787 Dreamliner, pracował prof. Wiesław Binienda - znany z obalenia teorii "pancernej brzozy". Prof. Wiesław Binienda jest także współautorem nowego specjalnego materiału kompozytowego z plecionych włókien węglowych użytego do budowy tego silnika.